-
Beställningsprocess
Vår beställningsprocess är enkel och smidig. Först väljer du de produkter du önskar köpa och lägger dem i din varukorg. Därefter fortsätter du till kassan där du väljer önskad betalning- och fraktmetod. Vi erbjuder säker betalning via Klarna med faktura, kortbetalning eller Swish. Vi erbjuder snabb och pålitlig leverans via Postnord med en fraktkostnad på 65 SEK för alla beställningar. Välj det ombud du önskar få ditt paket levererat till i kassan. Efter att din beställning har skickats kommer du att få en orderbekräftelse via e-post med information om din beställning och leverans.
-
Priser & Betalning
Priser, moms & skatt.
Priserna inkluderar moms och andra skatter. Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella felaktigheter i prissättningen. Priserna kan ändras på grund av tillfälliga kampanjer eller erbjudanden. En fraktkostnad på 65 SEK kommer att läggas till på alla beställningar.
Betala säkert & smidigt med Klarna.Få först. Betala sen. När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 eller 60 dagar från dess att vi skickat varorna för leverans. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.
Betala Direkt Med “Betala direkt” genomför du din betalning på en gång men behåller alla de fördelar du får när du handlar genom Klarna. Betalningen kan ske på tre sätt: med ditt kort, via banköverföring eller genom ett kopplat bankkonto.
Väljer du att betala med ett kopplat bankkonto kommer pengarna att dras 1-2 bankdagar efter att butiken skickat din beställning. Om Klarna mot förmodan inte kan dra pengarna så skickar de istället en faktura till den mejladress som du använde när du genomförde köpet.Swish
-
Produktinformation & Tillgänglighet
Produktinformation
Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuell felaktig information i produktbeskrivningen eller specifikationen.
Produkttillgänglighet
Vi strävar efter att erbjuda korrekt och aktuell information om våra produkter och deras tillgänglighet. Vid frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss för ytterligare assistans.
Erbjudanden
Erbjudanden kan sluta tidigare än det angivna slutdatumet om produkten/produkterna är slutsålda.
Produkt slut i lager.
Om en produkt blir slutsåld medan den finns i din kundvagn eller din beställning bearbetas, förbehåller vi oss rätten att ta bort denna artikel från din beställning eller att annullera hela beställningen. Om en artikel du har beställt inte kan skickas kommer du att informeras genom de kontaktuppgifter som du angivit i din beställning.
Förbeställning & notifiering av slutsålda produkter
För närvarande kan vi inte ta emot några förhandsbeställningar för varor som för närvarande är slutsålda. Du kan dock använda alternativet "Bevaka produkt" för att få en e-postavisering när varan blir tillgänglig igen.
-
Leverans & Fraktmetoder
Fraktavgift
Fraktkostnaden för alla beställningar i vår webshop är 65 SEK.
Leveransalternativ
Vi skickar alla beställningar med Postnord MyPack Collect. I kassan väljer du vilket ombud du önskar hämta ditt paket på. Väljer du inget sker valet automatiskt via postnumret.
Avisering & Spårning
Vi använder SMS-avisering när vi skickar med paket, du får då ett SMS i din mobiltelefon när ditt paket finns att hämta på utlämningsstället. Kontrollera alltid i kassan att ditt telefonnummer stämmer så att du får aviseringen när paketet är levererat till ditt ombud.
När din order skickas från vårt lager skickas automatiskt en spårningslänk till din e-post. Har du Postnords app kan du även spåra paketet och få aviseringar direkt i appen.
Leveranstid
Beställningar skickas vanligtvis inom 1 arbetsdag för beställningar som läggs före kl. 11 på vardagar. Leveransen tar vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Observera att detta kan variera under helgdagar, dåligt väder och andra händelser som påverkar posttjänsterna.
Beställning som inte hämtas ut från ombud.
Beställningar som inte hämtas ut från postombud inom 7 dagar kommer att returneras till oss, och en avgift på 65 kr kommer då att tas ut. Om du väljer att avbryta din beställning måste du fortfarande betala denna avgift, och den ursprungliga fraktkostnaden kommer inte att återbetalas.
Leverans utanför Sverige
För närvarande skickar vi endast till Sverige och Norge.
Transportskador
Det finns alltid risk att en vara kan skadas vid transport. Det är därför viktigt att du kontrollerar varorna direkt när du mottagit dem. Säkerställ att synliga yttre transportskador antecknas på din fraktsedel av den som levererar din beställning. Om du upptäcker transportskada först efter att du öppnat försändelsen, vänligen kontakta oss snarast.
Kontakta oss via info@alpnaering.com avseende alla transportskador och bifoga bilder som tydligt visar skadan. Anmälan avseende transportskada måste inkomma till oss snarast.
-
Retur & Ångerrätt
Ångerrätt
Du har rätt att returnera beställda felfria varor. Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom 14 dagar från leverans. Produktens försegling skall vara obruten för livsmedel och hygienvaror.
Du har 14 dagars ångerrätt från och med leveransdagen för att ångra ditt köp. Om du vill nyttja din ångerrätt är du fortfarande skyldig att betala den ursprungliga leveranskostnaden och eventuella returfraktkostnader. Du ansvarar för att produkten packas på så vis att den kommer fram oförstörd. För att nyttja din ångerrätt för köp via vår webshop, kontakta Alpnaering omgående direkt via mail eller telefon och uppge ditt ordernummer som bevis på köp.
Mail: info@alpnaering.com
Telefon: 036-389250Om du har gjort ditt köp genom en av våra återförsäljare ska eventuella anspråk eller användning av ångerrätten göras direkt till din återförsäljare.
Retur på grund av ej uthämtat paket på postombud
Beställningar som inte hämtas ut från postombud inom 7 dagar kommer att returneras till oss, och en avgift på 65 kr kommer då att tas ut. Om du väljer att avbryta din beställning måste du fortfarande betala denna avgift, och den ursprungliga fraktkostnaden kommer inte att återbetalas.
-
Reklamation
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Vi strävar alltid efter att behandla reklamationer så snabbt och effektivt som möjligt för att säkerställa din tillfredsställelse med ditt köp hos oss.
Du kan nå oss via e-post eller telefon.
Mail: info@alpnaering.com
Telefon: 036-389250För att underlätta hanteringen av din reklamation ber vi dig att ange ditt ordernummer samt en detaljerad beskrivning av problemet eller defekten. Vår kundtjänst kommer att bedöma din reklamation och vid behov be om ytterligare information eller bilder för att kunna utföra en korrekt bedömning. Om din reklamation godkänns kommer vi att vidta lämpliga åtgärder för att lösa problemet, vilket kan inkludera prisavdrag, ersättning eller återbetalning, beroende på situationen.
OBS! Innan du returnerar en defekt/ fellevererad vara måste du kontakta kundtjänst för att få reklamationen godkänd. Vid godkänd reklamation står vi för returkostnaden och förser dig med en förbetald returetikett. Du ansvarar för att produkten är oanvänd, samt för att packa paketet på så vis att produkten inte tar skada under returen.
-
Tvist
Om du har klagomål på våra produkter eller tjänster ber vi dig i första hand att kontakta vår kundservice. Om vi inte kommer överens, har du möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi följer ARN:s rekommendationer. Du kan också vända dig till EU-kommissionens onlineplattform för alternativ tvistelösning.
-
Återbetalningar
Återbetalningar sker automatiskt med samma betalningsmetod som användes för att betala för dina Produkter. Om betalningen skedde per faktura eller genom förskottsbetalning kommer återbetalningen att göras till det konto som betalningen gjordes från. Vid behov kan vi därför behöva be dig om dina kontouppgifter.
-
Garanti
Garanti
Alpnaerings produkter håller en mycket hög kvalitet. Om någon produkt mot förmodan inte skulle uppfylla dina förväntningar har du alltid möjlighet att utnyttja vår ”helt nöjd”- garanti. Det innebär att du kan få en ny produkt eller pengarna tillbaka om du inte är nöjd med kvaliteten*.
*Nöjd-kund-garatin gäller i ett år för matprodukter, 6 månader för hälsoprodukter och 2 månader för hudvårdsprodukter, så länge minst 50% av produkten finns kvar.
Förvaring
Förvara dina kryddor, matprodukter och hälsokost mörkt, svalt och torrt. Öppnad Grönsaksbuljong, Köttbuljong, Kycklingbuljong och hälsoprodukter i flaska bör förvaras i kylskåp efter öppnandet. Öppnad matprodukt är hållbar i minst ett år.
Förvara ej dina cremer i direkt solljus. Öppnad hudvårdsprodukt är hållbar i ett år.
-
Tävlingsvillkor Sociala medier
Tävlingsvillkor på sociala medier.
1. Tävlingen organiseras av Alpnaering Sverige AB och är inte på något sätt sponsrad, främjad, administrerad av eller förknippad med Facebook, Instagram eller annan sociala medieplattform.
2. Tävlande skall vara bosatt i Sverige och vara minst 18 år.
3. Du som deltar i tävlingen godkänner att vi eventuellt taggar dig, lägger upp ditt namn och ditt tävlingsbidrag på sociala medier, samt alpnaering.se.
4. I tävlingar som anordnas på våra sociala medier tävlar du alltid avgiftsfritt och utan krav på köp.
5. Vinsten/priset kan inte tas ut i kontanter och kan inte heller bytas ut mot annan/andra produkter till ett likvärdigt pris. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
6. Du som deltar i tävlingen måste ha en fullständig version av plattformen som tävlingen anordnas genom, samt följa de officiella reglerna på plattformen.
7. Vinnaren eller vinnarna utses av Alpnaering och kan ej överklagas.
8. Vinnaren utannonseras i den kanal som tävlingen sker från. Inom 7 dagar efter detta ska vinnaren/vinnarna via personligt meddelande uppge kontaktuppgifter, adress samt personnummer för leverans av vinsten. Om inte vinnaren kontaktar Alpnaering inom 7 dagar från offentliggörandet av vinnaren har Alpnaering rätt att utse en ny vinnare.
9. Bidrag som kan uppfattas stötande eller kränkande kan komma att tas bort utan förvarning.
10. När du deltar i tävlingar på våra sociala medier godkänner du Alpnaerings tävlingsregler och villkor.
11. Information om hur vi hanterar personuppgifter finns i vår integritetspolicy
-
Immateriella Rättigheter
All information och alla bilder som finns på alpnaering.se tillhör oss eller våra samarbetspartners. Detta omfattar men är inte begränsat till varumärken, produktnamn, bilder, grafiska återgivningar och texter. Om du vill använda innehåll från alpnaering.se i annat syfte än för privat användning, kontakta oss för godkännande.
-
PUL-Personuppgiftslagen
Alpnaering Sverige AB är ansvarig för alla personuppgifter som lagras i vår databas för att vi ska kunna kontakta dig och ge dig information. De uppgifter vi lagrar använder vi för internt bruk samt för att kunna fullgöra kundrelationer och lämna erbjudanden för egna produkter. Du kan när som helst kontakta oss och få ett utdrag på de uppgifter vi har lagrat om dig. Du kan även begära att bli borttagen från vår kunddatabas.
Vi behandlar personuppgifter enligt gällande lagar, särskilt Dataskyddsförordningen (GDPR). För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs vår personuppgiftspolicy.
-
Övrigt
Dessa villkor tillämpas på alla köp och beställningar som sker via alpnaering.se.
Du behöver vara över 18 år för att handla hos oss. Genom att genomföra ett köp eller göra en beställning anses du bekräfta att du är 18 år eller äldre och inte står under förmyndarskap eller annan begränsning av din rättshandlingsförmåga.
Vi förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor utan föregående meddelande. De villkor som finns angivna på alpnaering.se vid tidpunkten för ditt köp eller din beställning är de som gäller för det aktuella köpet eller beställningen.Dessa Allmänna Villkor och ditt avtal med Alpnaering varken friskriver Alpnaering från eller begränsar Alpnaerings ansvar enligt tillämplig konsumentskyddslagstiftning.
Om någon bestämmelse i dessa Allmänna Villkor, eller del därav, skulle konstateras ogiltig ska detta inte påverka giltigheten eller tolkningen av andra bestämmelser i dessa Allmänna Villkoren, såvida inte Alpnaering eller Kundens åtaganden, vid exkludering av sådana bestämmelser, skulle anses som oskäligt betungande.